"To jsou projekty, na které chceme čerpat peníze z evropských fondů, u kterých jsme změnili výběrové řízení, respektive jsme ho provedli znovu, i po souhlasu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže," uvedl hejtman. Pokud se proti výsledkům nikdo neodvolá, začnou opravy asi za měsíc, skončit by měly do října.
Proti předpokládané ceně kraj ušetřil asi deset milionů korun. Náklady se odhadovaly už v roce 2009 a od té doby se stav vybraných úseků komunikací zhoršil, což se promítlo do cen, řekl ČTK hejtmanův náměstek František Štangl (ODS). V programu priorit P3 bude opraveno 109 kilometrů za 379 milionů korun, v P4 celkem 114,5 kilometru za 296,5 milionu korun. Nejdelší modernizovaný úsek bude na Táborsku, a to mezi Slapskem, Františkovem a Hartvíkovem, jenž měří 18 kilometrů. Nejvíce peněz poplyne na Českobudějovicko.
"Před zahájením prací se uskuteční koordinační schůzka se všemi dodavateli, kde bude dohodnut harmonogram prací tak, aby jednotlivé akce na sebe navazovaly. Stanoveny budou objížďky, aby se krajem dalo projet bez zásadních komplikací," uvedl Štangl.
Původní tendr, jímž se kromě ÚOHS zabývá policie, pořádala pro kraj najatá společnost, podle detektivů protikorupční policie nebyla transparentní. Software losovacích zařízení byl upraven tak, že šlo dopředu stanovit, jací uchazeči budou vybráni. Vedení kraje za to odpovědnost odmítlo. Podle hejtmana postupovalo v souladu se zákonem. Rada v prosinci rozhodla, že tendr zruší a vypíše nový, aby stihla termíny pro čerpání evropských dotací.
Jihočeský kraj spravuje 1647 kilometrů silnic II. třídy, 3810 kilometrů silnic III. třídy a více než tisícovku mostů.
zdroj: ČTK